REGULAMIN ORGANIZACYJNY
GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ
W LUBICZU

  1. POSTANOWIENIE OGÓLNE

§1

  1. Regulamin organizacyjny, zwany dalej regulaminem określa:
  • organizację wewnętrzną ośrodka i zakresy działania poszczególnych działów
    i poszczególnych stanowisk pracy,
  • zakres zadań kierownika i głównego księgowego,
  • zakres upoważnień udzielonym pracownikom,
  • zasada kontroli wewnętrznej,
  • zasada planowania pracy.

§2

  1. Ośrodkiem kieruje Kierownik na zasadzie jednoosobowego kierownictwa ponosząc odpowiedzialność za wyniki pracy, zapewnia warunki sprawnej organizacji oraz praworządne i efektywne jego funkcjonowanie.
  2. Kierownik jest zwierzchnikiem służbowym pracowników ośrodka.
  3. Obsługę w zakresie spraw prawnych ośrodka zapewnia Radca Prawny w ramach zakupionych usług prawnych lub zatrudnionego w ramach etatu.

§3

  1. W skład ośrodka wchodzą działy, w skład działów zespoły  i samodzielne stanowiska pracy.
  2. Pracą działów kieruje Kierownik ośrodka.
  3. Kierownik może powierzyć wyznaczonemu pracownikowi koordynowanie prac poszczególnych działów, czy zespołów.
  4. W skład ośrodka wchodzą następujące działy, zespoły,  samodzielne stanowiska pracy:
  1. Dział Księgowości
  • Główny Księgowy
  • księgowa
  1. Dział Pomocy Społecznej
  • Koordynator
  1. Zespół pomocy środowiskowej
  • pracownik socjalny
  1. Zespół usług opiekuńczych
  • opiekun środowiskowy
  • Stanowisko-Specjalista z zakresu specjalistycznych usług opiekuńczych
  1. Zespół ds. dodatków mieszkaniowych i energetycznych
  • realizator dodatków mieszkaniowych i energetycznych
  1. Dział Świadczeń Rodzinnych
  • koordynator
  • realizator świadczeń rodzinnych
  • realizator funduszu alimentacyjnego
  1. Dział Wsparcia Rodziny
  • koordynator
  • asystent rodzinny
  • asystent osobisty osoby niepełnosprawnej
  1. Ośrodek Interwencji Kryzysowej
  • pracownik socjalny
  • specjalista ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie
  • specjalista- min. psycholog, pedagog, prawnik, terapeuta uzależnień
  1. Zespół Interdyscyplinarny
  • Przewodniczący Zespołu Interdyscyplinarnego
  • pracownik socjalny – ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie
  1. Klub Integracji społecznej „ Nad Drwęcą”
  • koordynator
  • stanowisko - merytoryczne
  1. Obsługa Interesanta
  • pracownik socjalny ds. obsługi interesanta i kadr
  • kierowca
  1. Dział obsługi prawnej i psychologicznej
  • Radca prawny
  • Psycholog

§4

  1. ZASADY I TRYB PRACY OŚRODKA
  1. Główny  księgowy, koordynatorzy, wyznaczeni pracownicy do koordynowania działań są odpowiedzialni przed kierownikiem za wykonanie powierzonych zadań a w szczególności za:
  • zgodność z prawem przygotowanych aktów prawnych,
  • wnioskowanie, inicjowanie lub opracowanie projektów niezbędnych zdarzeń, decyzji, postanowień w zakresie prowadzonych spraw,
  • właściwe przyjmowanie i załatwianie interesantów,
  • nadzór nad wypełnianiem obowiązków przez pracowników działów i zespołów,
  • współpraca z organizacjami, instytucjami z zakresu kompetencji działu.

§5

  1. Pracownicy przygotowujący załatwianie spraw ponoszą odpowiedzialność za:
  • dokładną znajomość i stosowanie przepisów prawnych obowiązujących w pomocy społecznej, świadczeń rodzinnych, kodeksie postępowania administracyjnego i innych przepisów z zakresu prowadzonych spraw,
  • przestrzeganie terminów załatwiania spraw,
  • prawidłowe przytaczanie w projektach decyzji, wywiadach i innych dokumentach nazw, imion, nazwisk, obliczeń itp., danych istotnych dla ustalenia uprawnień do przyznawanych świadczeń,
  • gromadzenie właściwych załączników do załatwiania spraw,
  • właściwe i rzetelne załatwianie interesantów, kierowanie się dobrem osób z poszanowaniem ich godności i podmiotowości,
  • należyte ewidencjonowanie i przechowywanie akt oraz dokumentów, zbiorów, przepisów,
  • przestrzeganie zasad postępowania  zapewniających zachowanie tajemnicy służbowej oraz ochrony danych osobowych podopiecznych, klientów, interesantów.

§6

  1. Celem wykonywanie powierzonych zadań, pracownicy wykonują następujące ogólne działania i czynności:
  • dokonują analizy, oceny, prognoz środowiskowych i na ich podstawie opracowują projekty planów rozwoju infrastruktury społecznej oraz tworzą programy  osłonowe, których celem jest minimalizowanie i przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom a także polepszanie warunków życia społecznego  mieszkańców gminy,
  • wnioskują o przygotowanie aktów prawnych tj. uchwał, zarządzeń itp.,
  • współdziałają w zakresie wykonywania zadań z innymi organizacjami, jednostkami i instytucjami,
  • rozpatrują i przygotowują projekty załatwiania interpelacji i wniosków radnych oraz skarg i wniosków obywateli,
  • prowadzą zbiór przypisów prawnych i innych aktów prawnych, dotyczących zakresu pełnionych obowiązków,
  • przeprowadzają wywiady środowiskowe,
  • przygotowują projekty decyzji administracyjnych.

 

III.        PODZIAŁ ZADAŃ W OŚRODKU

§7

  1. Kierownik ośrodka odpowiedzialny jest za:
  • organizację pracy w ośrodku,
  • przestrzeganie dyscypliny pracy,
  • właściwą realizację zadań wykonywanych przez ośrodek,
  • określenie polityki i strategii funkcjonowania ośrodka,
  • kontrolę wewnętrzną,
  • prowadzenie gospodarki funduszami,
  • prowadzenie gospodarki kadrami i funduszem płac,
  • prowadzeniem spraw związanych z zawieraniem, rozwiązywaniem stosunku pracy, udzielaniem urlopów, karaniem i nagradzaniem pracowników ośrodka,
  • nadzorowanie załatwiania interpelacji, wniosków skarg, odwołań,
  • opracowanie lub zatwierdzenie planu działań,
  • reprezentowanie ośrodka na zewnątrz.
  1. W razie nieobecności kierownika zastępuje go wyznaczony pracownik.
    Pracownik zastępujący Kierownika GOPS w czasie jego nieobecności, upoważniony jest w tym czasie do należytej dbałości o dyscyplinę pracy  w Ośrodku, podejmowania decyzji w sytuacjach nie cierpiących zwłoki, podpisywania pism i korespondencji w sprawach funkcjonowania ośrodka, sprawozdań, informacji, odpowiedzi na skargi itp.
  2. W czasie obecności kierownika decyzje administracyjne podpisuje upoważniony odrębnym pismem  pracownik.
  3. Zakres kompetencji pracownika zastępującego określony jest  w pracowniczym zakresie czynności.

 

  1. SZCZEGÓŁOWY ZAKRES STANOWISKOWY OŚRODKA

§ 8

  1. Dział Księgowości
  1. Stanowisko – Główny księgowy
  • organizację i obieg dokumentacji finansowania w ośrodku,
  • kierowanie rachunkowością ośrodka ,
  • opracowanie analiz, sprawozdań finansowych i wniosków na tej podstawie,
  • dekretację otrzymanych dokumentów finansowych,
  • dekretację dokumentów wg obowiązującego planu kont w ich zatwierdzanie do wpłaty,
  • dekretację i księgowanie dokumentów księgowych i wprowadzanie do systemu informatycznego,
  • zgodność formalno-prawną dokumentów finansowych z obowiązującymi przepisami,
  • przygotowywanie projektu budżetu ośrodka i nadzór nad jego realizacją,
  • sporządzenie sprawozdań o dochodach i wydatkach- bilansu,
  • prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych, wyposażenia,
  • rozliczenie inwentaryzacji,
  • naliczenie rozliczenie funduszu świadczeń socjalnych.

 

  1. Stanowisko – księgowa
  • wykonywanie przelewów bankowych dotyczących działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej,
  • numerowanie oraz dekretowanie dokumentów księgowych,
  • wprowadzanie dłużników do Krajowego Rejestru Dłużników oraz aktualizowanie ich zadłużenia,
  • rozliczanie inwentaryzacji,
  • prowadzenie spraw merytoryczno-finansowych dotyczących realizowanego projektu,
  • analizowanie i księgowanie płac oraz rozliczanie należnych składek na ubezpieczenia społeczne,

 

  1. Dział pomocy społecznej.
  1. Stanowisko- koordynator
  • koordynowanie pracy działu pomocy społecznej w tym nadzór merytoryczny nad pracownikami socjalnymi i opiekunami środowiskowymi i specjalistami w zakresie specjalistycznych usług opiekuńczych,
  • rozpoznawanie i ustalanie potrzeb w zakresie pomocy społecznej przy współudziale terenowych przedstawicieli społecznych (tj. radny, sołtys) oraz instytucji samorządowych,
  • rozeznanie potrzeb środowisk i  ich zaspokajanie,
  • opracowanie wniosków dotyczących problemów socjalnych środowiska lub grup środowiskowych,
  • przekładanie Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej obowiązującej przepisami dokumentacji ,
  • współdziałanie z samorządem  terytorialnym (Rada Gminy) oraz innymi instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie organizowania pomocy,
  • współpraca z Prokuratorom  Rejonowym, Organami Policji i Sądem ze szczególnym uwzględnieniem kuratorów sądowych,
  • prowadzenie działalności profilaktycznej mającej na celu zapobieganie stanom powodującym konieczność udzielania pomocy społecznej,
  • przygotowywanie i opracowywanie projektów socjalnych wspierających działalność w sferze pomocy społecznej,
  • nadzorowanie pracy działu pomocy społecznej i zespołów,
  • nadzorowanie i organizowanie  pracy nad osobami zajmującymi stanowiska opiekuna środowiskowego  i specjalisty z  zakresu specjalistycznych usług opiekuńczych,
  • prowadzenie, sporządzenie pełnej sprawdzalności wymaganej przez instytucje nadrzędne  lub współpracuje w zakresie pomocy społecznej.

 

  1. Zespół pomocy środowiskowej
  1. Stanowisko – pracownik socjalny
  • rozpoznanie i ustalenie potrzeb w zakresie pomocy społecznej przy współudziale terenowych przedstawicieli społecznych (tj. radnych, sołtys) oraz instytucji samorządowych,
  • rozeznanie potrzeb  środowiska i organizacja ich zaspokajania,
  • opracowanie wniosków dotyczących problemów socjalnych środowiska lub grup środowiskowych,
  • przekładanie Kierownikowi Ośrodka Pomocy Społecznej obowiązującej przepisami dokumentacji względnie zleconej,
  • współdziałanie z samorządem terytorialnym (Rada Gminy) oraz innymi instytucjami i organizacjami społecznymi w zakresie organizowania pomocy,
  • prowadzenie działalności profilaktycznej mającej na celu zapobieganie stanom powodującym konieczność udzielania pomocy społecznej,
  • przygotowywanie i opracowywanie projektów socjalnych w zakresie wspierającym działalność w sferze pomocy społecznej,
  • prowadzenie pracy socjalnej z użyciem kontraktu socjalnego i dostępnych narzędzi,
  • udział oraz czynne uczestnictwo w szkoleniach i kursach dot. sfery pomocy społecznej i innych zadań realizowanych przez Ośrodek Pomocy Społecznej.

 

  1. Zespół usług opiekuńczych
  1. Stanowisko- opiekun środowiskowy
  • dbanie o higienę podopiecznych – codzienna toaleta, podawanie leków, zgłaszanie wizyt lekarskich wraz z wykupieniem leków,
  • dbanie o czystość pomieszczeń mieszkalnych oraz o odzież podopiecznych  i bieliznę pościelową,
  • rozpalanie w piecu, przygotowanie i przyniesienie opału oraz wody pitnej,
  • sporządzanie zakupów artykułów spożywczych,
  • załatwianie spraw urzędowych podopiecznych lub pomoc w ich załatwianiu,
  • przygotowanie posiłków lub ich dostarczenie ze stołówki,

 

  1. Stanowisko-Specjalista z zakresu specjalistycznych usług opiekuńczych
  • realizacja usług dostosowanych do szczególnych potrzeb osób wynikających z rodzaju ich schorzenia.
  • uczenie i rozwijanie umiejętności niezbędnych do samodzielnego życia podopiecznych.
  • pomoc w załatwianiu spraw urzędowych.
  • pomoc w sytuacjach kryzysowych.
  • pielęgnacja jako wsparcie procesu leczenia.
  • rehabilitacja fizyczna i usprawnianie zaburzeń funkcji organizmu w tym rehabilitacja ruchowa, fizjoterapeutyczna, logopedyczna, psychologiczna, itp.

 

  1. Zespół ds. dodatków mieszkaniowych i energetycznych
  1. Stanowisko- Realizator dodatków mieszkaniowych i energetycznych
  • przyjmowanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego i dodatku energetycznego,
  • rozpatrywanie wniosków,
  • wprowadzanie wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego i energetycznego do komputerowej bazy danych,
  • przygotowanie, opracowanie i właściwa dystrybucja decyzji administracyjnych,
  • prowadzenie właściwych rejestrów,
  • przygotowanie, gromadzenie i obserwacja danych osobowych,
  • udział i czynne uczestnictwo w szkoleniu, kursach dotyczących wykonywanych zadań i obowiązków.

 

  1. Dział Świadczeń Rodzinnych
  1. Stanowisko – koordynator
  • koordynowanie pracą zespołu osób zajmujących się realizacją ustawy o świadczeniach rodzinnych i ustawie o postępowaniu wobec dłużników alimentacyjnych,
  • realizacja świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie. W tym prowadzenie pełnej dokumentacji.
  • prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniami społecznymi i zdrowotnymi dotyczącymi klientów GOPS, zgodnie z przepisami prawa, w tym prowadzenie pełnej dokumentacji,
  • koordynowanie i monitorowanie sprawozdawczości GOPS wymaganej przez instytucje nadrzędne lub współpracujące,
  • udział i czynne uczestnictwo w szkoleniach, kursach dotyczących wykonywania zadań i obowiązków,
  • wykonywanie obowiązków pracownika- realizatora świadczeń rodzinnych w ramach zastępstwa, gdy osoba będąca realizatorem świadczeń rodzinnych jest chora lub z powodu innych nieobecności.

 

  1. Stanowisko – realizator świadczeń rodzinnych

Realizacja świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym:

  • przyjmowanie wniosków w zakresie  świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych,
  • rozpatrywanie wniosków,
  • przygotowywanie, opracowanie i właściwa dystrybucja decyzji administracyjnych,
  • prowadzenie właściwych rejestrów,
  • przygotowanie, gromadzenie, opracowanie i ochrona danych niezbędnych do realizacji zadań i obowiązków.
  1. Stanowisko – realizator funduszu alimentacyjnego

Realizacja świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym:

  • przyjmowanie wniosków w zakresie  świadczeń rodzinnych i zaliczek alimentacyjnych,
  • rozpatrywanie wniosków,
  • przygotowywanie, opracowanie i właściwa dystrybucja decyzji administracyjnych,
  • prowadzenie właściwych rejestrów,
  • przygotowanie, gromadzenie, opracowanie i ochrona danych niezbędnych do realizacji zadań i obowiązków.
  1. Dział Wsparcia Rodziny
  1. Stanowisko  – koordynator
  • monitorowanie i kontrolowanie dokumentacji z pracy asystenta rodziny,
  • koordynowanie pracy asystentów rodziny,
  • zapewnienie pomocy i wsparcia asystentom rodziny realizujących asystenturę w szczególności w trudnych środowiskach lub sytuacjach kryzysowych,
  • koordynowanie współpracy asystentów rodziny ze specjalistami z innych jednostek wspierających rodzinę w szczególności z kuratorami sądowymi,
  • opracowywanie harmonogramów pracy (system zadaniowy) asystentów rodziny,
  • wskazywanie asystentom rodziny środowisk wymagających asystentury,

 

  1. Stanowisko  – asystent rodzinny
  • opracowywanie i realizacja we współpracy z rodziną planu pracy,
  • terminowe i staranne prowadzenie dokumentacji związanej z pracą z rodziną zgodnie z przepisami i zaleceniami przez Kierownika GOPS,
  • udzielanie rodzinom pomocy i wsparcia w poprawie ich sytuacji życiowej,
  • diagnozowanie sytuacji rodzinnej,
  • współpraca z pracownikiem socjalnym realizującym pracę socjalną w rodzinie,

 

  1. Stanowisko – asystent osobisty osoby niepełnosprawnej
  • praca z osobami niepełnosprawnymi zmierzająca do umożliwienia im niezależnego, samodzielnego i aktywnego funkcjonowania w życiu społecznym i zawodowym,
  • świadczenie osobistej pomocy osobie niepełnosprawnej w wykonywaniu czynności, których nie jest w stanie wykonywać samodzielnie,

 

  1. Zespół – Ośrodek Interwencji Kryzysowej
  1. Stanowisko - pracownik socjalny
  • ustalenie źródła kryzysu klienta,
  • ustalenie potrzeb osoby przebywającej bądź zgłaszającej się do Ośrodka Interwencji Kryzysowej,
  • określenie stanu psychicznego klienta oraz społecznych skutków kryzysu,
  • niesienie kompleksowej pomocy osobom w trudnych sytuacjach życiowych,
  • udzielanie poradnictwa kompleksowego,
  • prowadzenie pracy socjalnej,
  • opracowanie z klientem kontraktu oraz monitorowanie jego realizacji,
  • przeprowadzanie wywiadów środowiskowych,
  • prowadzenie dokumentacji podejmowanych czynności,
  • zapewnienie ochrony w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia osób i rodzin, które zostały dotknięte kryzysem, poprzez usunięcie zagrożenia lub izolację,
  • zapobieganie i powstrzymywanie przemocy w rodzinie,
  • zapewnienie poczucia bezpieczeństwa osobom poszkodowanym,
  • łagodzenie skutków przemocy i rozwiązywania problemów wtórnych związanych  z dezorganizacją życia osobistego i rodzinnego,
  • współpraca z instytucjami na rzecz klienta,
  • pełnienie dyżurów w Punkcie Interwencji Kryzysowej zgodnie z harmonogramem dyżurów,
  • stały monitoring osób i rodzin zagrożonych kryzysem,
  1. Specjalista ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie
  • diagnozowanie problemu przemocy w rodzinie,
  • podejmowanie działań w środowisku zagrożonym przemocą w rodzinie mających na celu przeciwdziałanie temu zjawisku,
  • inicjowanie interwencji w środowisku dotkniętym przemocą w rodzinie,
  • rozpowszechnienie informacji o instytucjach, osobach i możliwościach udzielania pomocy,
  • inicjowanie działań w stosunku do osób stosujących przemoc w rodzinie,
  • zapewnienie bezpieczeństwa poszczególnym członkom rodziny,
  • zaplanowanie działań w dalszej perspektywie, aby zmniejszyć szkody wynikających  z doświadczania przemocy,
  • współpraca z instytucjami działającymi na rzecz przeciwdziałania przemocy w rodzinie,

 

  1. Specjalista min. psycholog, pedagog, prawnik, terapeuta uzależnień.
    Zakres obowiązków wynika z rodzaju zajmowanego stanowiska.

 

  1. Zespół Interdyscyplinarny
  1. Stanowisko – Przewodniczący Zespołu Interdyscyplinarnego
  • realizacja działań określonych w gminnym programie przeciwdziałania przemocy w rodzinie oraz ochrona ofiar przemocy w rodzinie,
  • integrowanie i koordynowanie działań podmiotów działających na rzecz ochrony ofiar przemocy w rodzinie, oraz specjalistów w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie,

 

  1. Stanowisko pracownik socjalny – ds. przeciwdziałania przemocy w rodzinie

 

  1. Klub Integracji społecznej „Nad Drwęcą”
  1. Stanowisko – koordynator
  • zarządzanie projektem,
  • nadzór nad sprawną realizacją działań projektu zgodnie z budżetem  i harmonogramem,
  • nadzór nad promocją i rekrutacją uczestników projektu,
  • ocena okresowa uczestników projektu,
  • kontrola i stały monitoring dokumentów dotyczących działań pracowników projektu,

 

  1. Stanowisko – merytoryczne

 

  1. Obsługa Interesanta
  1. Stanowisko - pracownik socjalny ds. obsługi interesanta i kadr
  • prowadzenie rejestru zamówień publicznych, świadczeń pomocy społecznej, wydanych decyzji administracyjnych oraz innych rejestrów wymaganych organizacyjnie,
  • przygotowanie dokumentów księgowych do realizacji (tj. opisywanie not, rachunków, faktur itp.) pod względem merytorycznym,
  • prowadzenie dziennika korespondencyjnego (pisma wpływające i wychodzące – dokonywanie podziału korespondencji),
  • bieżąca obsługa biura interesanta,
  • dokonywanie zakupów biurowych i BHP,

 

  1. Stanowisko - kierowca
  • bieżąca obsługa samochodu marki Opel Combo, realizacja wyjazdów terenowych z pracownikami merytorycznymi,
  • dbanie o stan techniczny i czystość powierzonego pojazdu oraz porządek  w garażu.
  • prawidłowe prowadzenie kart drogowych,
  • codzienne odbieranie z Urzędu Pocztowego w Lubiczu przesyłek pocztowych adresowanych do GOPS oraz odwożenie przesyłek pocztowych do Urzędu Pocztowego we współpracy z Urzędem Gminy w Lubiczu,
  • terminowe i staranne wykonywanie powierzonych zadań zgodnie z poleceniem swojego bezpośredniego przełożonego oraz z obowiązującymi przepisami.

                                                                            

  1. Dział obsługi prawnej i psychologicznej

 

  1. Radca prawny,
  2. Psycholog,

 

  1.  KONTROLA WEWNĘTRZNA

 

  1. Kierownik i główna księgowa ośrodka zobowiązali się do prowadzenia kontroli wewnętrznej,
  2. Celem kontroli wewnętrznej jest badanie prawidłowości realizacji zadań efektywności działania a w szczególności:
  • badania efektywności działania realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej
  • badania zgodności kontrolowanego postępowania z obowiązującymi przepisami prawa,
  • ustalania przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości oraz wskazywania sposobów i środków likwidujących stwierdzone nieprawidłowości,
  • zapobieganie niekorzystnym zjawiskom.

Ustala się następujące rodzaje kontroli wewnętrznej:

  • wstępna – obejmujące badanie zamierzeń, dyspozycji i czynności przed ich wykonaniem oraz projektów umów, porozumień i innych dokumentów powodujących powstanie zobowiązań,
  • bieżąca – obejmuje czynności i operacje w toku wykonywania oraz prawidłowości składników majątkowych.

 

  1. POSTANOWIENIE KOŃCOWE

 

  1. Wszelkie zmiany regulaminu wymagają formy pisemnej i mogą być wprowadzone wskutek zmian przepisów prawa i statut.
  2. Organizację i porządek w procesie pracy oraz związane z tym prawa
    i obowiązki pracowników reguluje Regulamin pracy Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej, zasady wynagradzania pracowników GOPS określa i reguluje Regulamin wynagradzania pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubiczu.
  3. W Ośrodku Pomocy Społecznej prowadzona jest lista obecności oraz ewidencja wyjść pracowników w godzinach służbowych.
InformacjeInformacje:

Liczba wyświetleń: 1007

Utworzono dnia: 01.10.2014

Dokument wprowadził:
Admin

Dokument opublikował:
Administrator główny

Historia publikacjiHistoria publikacji:

25.01.2016, Administrator główny:

Edycja zakładki Regulamin

25.01.2016, Administrator główny:

Edycja zakładki Regulamin

25.01.2016, Administrator główny:

Edycja zakładki Regulamin

25.01.2016, Administrator główny:

Edycja zakładki Regulamin

25.01.2016, Administrator główny:

Edycja zakładki Regulamin